Saturday, June 30, 2012

ならいじゅくとまつもとじょう!

六月二十九日にならいじゅくとまつもとじょうへバスで行きました!ながのはちょっととおいから、午前五時半に起きなければなりませんでした。でも、わくわくしたから、前の晩はねられませんでした。とにかく、バスの窓からうつくしいけしきがみえました。日本はたくさん山がありますね!山は大きくてみどりがきれいでした。そして、山の間にたくさんでんとうてきな家がありました。町が好きですが、いなかはとてもすごいです。

On June 29th, we went by bus to Narai-juku and Matsumoto castle! Because Nagano is a bit far away, we had to wake up at 5:30 in the morning. But, because I was so excited, I couldn't sleep the night before. Anyway, from the bus window you could see beautiful scenery. Japan has many mountains! The mountains are big and green. And, inbetween the mountains are traditional houses. I like the city, but the countryside is definitely amazing.


ならいじゅくへ着いた時、大きいもくせいのはしが見えました。はしはとても古いですが、強いですね。むかし、旅行している人はならじゅくで休みました。ですから、ならいじゅくはたくさん古い店で手でつくったものがあります。そして、時々人は旅行しながらしんでから、ならいじゅくもたくさんじんじゃとお寺があります。

When we arrived at Narai-juku, we saw this huge wooden bridge. The bridge is very old, but strong. In ancient times, people who were travelling rested in Narai-juku. Thus, Narai-juku has many old shops and handmade things. And, because sometimes people died while travelling, Narai-juku also has many Shinto Shrines and Buddhist temples.




それから、まつもとじょうへ行きました。まつもとしろは日本に一番古いしろですから、とてもたいせつでとくべつです。まつもとしろに入ってから、さむらいと写真をとりました。おもしろかったですね!まつもとじょうの中には暗くてちょっとこわかったです。でも、六階から、きれいなけしきが見えます。日本は本当にすばらしいです。

After that, we went to Matsumoto Castle. Because Mastumoto Castle is Japan's oldest castle, it is very important and special. After we entered the castle, we took a picture with a samurai. It was very interesting! Inside Matsumoto castle was dark and a bit scary. But, from the sixth flor, you had a beautiful view. Japan truly is amazing!






1 comment:

  1. Wow! You seem to be having a great time in Japan. You are the luckiest woman alive. :D I'm loving your pictures. I'm glad you are having fun! You shine like the stars themselves as always. Hopefully we can talk soon. Keep smiling. ^^

    ReplyDelete